knepigt namn

Jaha, nu sitter jag här och skriver mitt första blogginlägg. Tog mig, skulle jag tro, tio minuter att hitta ett namn att använda. Kan ni begripa att någon redan tagit aluminiumstege...Vart är världen på väg? Jag har varit synonym med aluminiumstege sen mitten på nittiotalet. Upprörande! Nog för att starta en blogg och klaga. Alla fyra till fem läsare kan uppröras med mig en stund.

Mkay, har ni varit upprörda nog nu? Bra. Provade även ett par varianter på mitt eget namn, men det blev av naturliga skäl inget av det. Alldelens för många människor heter micke (79 257 st) johansson (262 473 st) i någon form eller annan. Unikum...knappast. Har ingen aning om hur många som heter mikael johansson, men gissar på 79 255 ungefär.

Så varför Urd, verdani och skuld? För den oinsatte drar jag det väldigt kort. Dessa tre damer (kvinnodagen till ära) är asa-trons nornor. De satt parkerade under jätteträdet Yggdrasil och avgjorde alla levande väsens öde genom att spinna på livets trådar. De representerar; Det gågna, det varande och det kommande. Rätt så träffande hoppas jag, när jag tänkt blogga om just dessa saker.

Nåväl, inte skall jag bara skriva om några flummiga damer som sitter och chillar i skuggan under en ask. Tror nog att jag kommer att gnälla och tjura om saker som jag upprörs över också. Tro mig, det finns en nästan oändlig källa av det. Hmpf! känner att jag fått nog av skrivande för nu. Har varit ute och skottat gården, för 500:e gången denna vinter. Fast denna gång var det lite annorlunda. Hela denna hemska vinter har vi handskottat som tokar, men för ett par dagar sen kom jag på att jag är "delägare" till en snöslunga. Måste ha skottat en babiljon kubikmeter snö för hand denna vinter, och nu när den snart är över kommer jag ihåg snöslungan. Gissa om jag blev sne på mig själv? Men nu har jag i varje fall röjt bort så pass mycket snö att jag fick ut bilen från garaget, skall lämna in den på verkstaden imorgon IGEN!

Så tack för ikväll, men nu är det dags för lite kvällsfika.

Kommentarer
Postat av: Fatima

Haha men gud vad roligt att du också skaffat blogg!

Ditt bloggnamn kommer jag nog aldrig komma ihåg utantill så den åker upp bland favoriter. ;)

2010-03-09 @ 10:00:58
URL: http://fatimajohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0