Om ointressanta saker

Jaha, tillbaka i bloggosfären igen. Har inte orkat skriva nåt på ett tag, men det har sin förklaring.Storgossen här hemma (fyller f.ö 16 imorgon) har flyttan ner från övervåningen vilket innebar att vi blev tvugna att flytta kontoret uppåt. Eftersom jag är lat av naturen så drar jag mig för att knalla upp för trappen och slå igång datorn. MEN efter bitsk kritik här i min lilla sfär tar jag nu tag i saken och skriver ett menlöst och tämligen ointressant inlägg om ingenting, allt i bästa Seinfeld-anda. 

har även varit hemma ett par dagar för VAB, och även om de små liven är en källa till många glädjeämnen är det, tycker jag, sällsynt att de startar en diskussion som är så pass intressant att jag vill skriva om det. Tänker att det finns så många bloggar med bilder och historier om barn så att det räcker och blir över. Fast ändå, en liten barnhistoria kanske...

Mina små troll har blivit en aning bajsfixerade, de ropar och tjollrar om avföring i alla former nästan dagligen. I varje fall, undertecknad stod i köket och lagade mat när de saliga började tjoa om bajs från vardagsrummet. Jag tänkte inte så mycket på det, men de hade kanske lite FÖR roligt, en massa fnissande och skrattande. Jag knallar bort till vardagsrummet och hittar mina små monster bakom en soffa, asgarvandes!

JA ni gissade rätt, en av dom, jag nämner inga namn, har klämt en kabel på golvet. Till min stora förvåning ligger det ett plåsterpapper placerat på det brunfärgade föremålet. Jag kan inte riktigt fatta att de försökt gömma eländet, men det var den enda logiska förklaringen. Efter att saktmodigt förklarat för förbvrytaren att bajsa gör man minsann på toaletten eller i blöjan tar jag med mig skurken till skötbordet för en tvagning. Döm om min förvåning när jag hittar MER plåsterpapper faskilat mellan skinkorna. Den lilla skurken har faktiskt torkat sig i rumpan helt själv. (ej pottränad)

Skönt att de inte försökt dölja sina brott mot vett och etikett, utan i god ordning, bara städat upp, eller vad man skall kalla det, efter sig.

Kommentarer
Postat av: Moröare

Pappa upp i dan?

2010-03-31 @ 18:59:09
Postat av: Erika

Men snälla lilla älskling. Tittar in här varje dag och hoppas på ett nytt roligt inlägg.. blir lika besviken varje gång. Du måste ju skriva nått nytt inlägg.. vill ju få mig ett gott skratt..SKRIV!

2010-04-13 @ 13:43:45
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Ja Erika han är en besvikelse för fosterlandet anser jag! Hur vågar han annonsera om en blogg och sen inte skriva?!?

2010-04-18 @ 17:38:29
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Miriam

Är du 39 år och farfar :O hihi tyckte jag lkäste det på profilen eller har jag fel?! .. Men intressant blogg! Ha en trevlig dag.

2010-07-12 @ 16:48:36
URL: http://mimoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0